Friday, February 24, 2006

Glasgow ball

Afgelopen weekend was het jaarlijkse bal van de glasgow university scottish country dance club. Ik was speciaal terug gegaan naar Glasgow om hier bij te zijn.

Ik kwam om 1 uur aan met de trein van het vliegveld, Ilona stond me al op te wachten en na een snelle kop chocomelk was het direct door in de danshal voor een laatste oefenronde. Daarna moest de hele hal versierd worden met helium ballonnen en schotse doeken. Ilona en ik belandden al snel in de keuken om te helpen het 'roast dinner' klaar te maken. Best een gek gevoel, 's morgens vroeg sta je op in nederland op weg naar een bal en een paar uur later sta je prei schoon te maken een aardappels te schuren in een keuken in schotland in je mooie jurk.

Om half acht moest naast de keuken ook de ingang in de gaten gehouden worden. er moesten kaartjes en raffel tickets verkocht worden (op die laatsten zijn schotten helemaal verzot).

Halverwege het bal moesten we weer de keuken in om te helpen opdienen. We hadden een traditioneel roast dinner met een chocolate fountain met vers fruit als toe. Ik bedacht me pas later dat ik een foto moest maken van de chocolate fountain, want daar had ik nog nooit van gehoord, maar toen was ie al wel een beetje een zooitje.

Tussen alle koken door hebben we ook nog gedanst, hoewel minder dan we misschien wilden, maar het was een hele leuke avond.

Na de laatste dans om 12 uur was het snel opruimen en door naar de after-party. ilona en ik zijn daar maar kort gebleven, want de dag werd wel heel erg lang voor mij.

De volgende dag om ongeveer 1 uur werden we weer wakker en zijn we rustig opgestaan.

Ik had die middag een afspraak om koffie te gaan drinken met mn oude flatgenoot, cameron. Even bijkletsen. Dat was heel gezellig.

Omdat Ilona, noch ik zin hadden om te koken zijn we langs de mac geweest.

Maandag zou ik bij mijn professor langs gaan voor feet-back op mn opstel, maar het bleek dat hij die dag thuis werkte, dus dat ging niet door. Dus hebben we rustig wat gestudeerd. Na de lunch zijn we via mn oude huisbaas (van wie ik nog geld kreeg) naar de uni te gaan om nog het een en ander te kopen. (vest met uni logo, schotse rok etc.)

Hierna moesten we snel door want om half 6 was er een kerkdienst van de Taizé gemeente. Dit was een hele mooie dienst. Geen voorganger, gewoon met elkaar stil zijn en zingen (prachtig klonk dat, maar ik heb maar niet meegezongen). En na de dienst (die maar 3 kwartier duurde) nog gezellig napraten.

's Avonds zijn ilona en ik nog uit eten gegaan en daarna op tijd naar bed want de volgende ochtend moest ik weer vroeg op voor mn vliegtuig.

Een heel gezellige paar dagen zo alles bij elkaar!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

feet-back
??
ik dacht altijd dat het feed-back was? Het heeft dus met voeten te maken?

11:51  
Blogger Nelleke said...

sorry!!!!

17:12  

Post a Comment

<< Home