Thursday, July 20, 2006

De verhuizing

Gisteren was het de warmste dag van het jaar. En wat besluiten wij te doen?
te verhuizen, juist.

Bij onze hypotheek hadden we een gratis zelfverhuizing gekregen met een grote blauwe container die eerst op de st jorisbrug werd neergezet en later werd verplaatst naar ons nieuwe huisje.

Om 8 uur gister ochtend begonnen we. Eerst hebben Metten en ik Pluis en de vissen verhuist. Daarna zijn we met zn allen gaan inpakken en dozen in de container sjouwen.
Helaas waren we door de krappe tijd er niet in geslaagd alles van te voren in te pakken dus dat moest nog gaanderweg gebeuren.
Het ergste om naar beneden te krijgen was de wasmachine, die hebben Giljam en Metten naar beneden geslaapt. Het ergst was nog de gedachte dat ie straks ook weer omhoog zou moeten.
Om half twee 's middags werd de container opgehaald. Helaas stond nog niet alles er toen in. De rest zouden we later moeten ophalen.

In het nieuwe huis aangekomen werd de container snel leger en onze huiskamer snel voller. Hij staat nu zo vol dat er nog net een pad is van voor naar achteren langs de trap en de keuken. Boven is het iets minder erg.
We kunnen in ieder geval ons bed in. Kleding vinden is wat lastiger.

Om 6 uur a half 7 was de container leeg. Daarna hebben we chinees gegeten bij Remco en Leontien, even rustig zitten zonder dozen om je heen was erg prettig. Daarna zijn we weer terug gegaan naar de st joris, waar we nog tot half 12 kasten uit elkaar hebben gehaald en laatste spullen hebben vervoerd. Morgen nog een lading en dan zijn we klaar.

Dadelijk ga ik schoonmaken op de st. Joris en morgen ochtend leveren we de sleutel in.
We hopen vanavond toch iets te kunnen doen in ons nieuwe huisje, zoals tijdelijke planken in onze kleding kast, zodat we in ieder geval onze kleren weer kunnen vinden. Verder moet er hoop nodig een deel van de dozen naar de studeerkamer en de zolder verhuisd worden zodat we een beetje kunnen leven in de woonkamer, zeker als straks de katjes komen.

Komende zaterdag gaan we voor twee weken weg, daarna zal ik verder verslag doen van de voortgang. Voorlopig hebben we echter geen internet, dus moet ik posten als ik wel ff een conputer heb.

Ik ga proberen zo snel mogelijk wat plaatjes van de rommel op mn blog te zetten. Foto's van de verhuizing heb ik niet, we hadden het te druk om die te maken.

Ik wil bij deze nog wel even iedereen bedanken die heeft meegeholpen zowel met verhuizen als met klussen de afgelopen tijd, in het bijzonder Remco en Leontine. Zonder jullie hadden we het nooit gered.

3 Comments:

Blogger Dirk said...

This comment has been removed by a blog administrator.

22:22  
Blogger Dirk said...

Niet vermeld in het verhaal: de champagne die volgens je SMS-bericht werd opengemaakt na de verhuizing! Dat moet een hoop hebben goedgemaakt.
Het verhaal doet mij trouwens denken aan een verhuizing van Herma en mij, lang geleden: we verhuisden op een dag, en de dag daarna gingen we op vakantie. Hoe vind je dan in de stapels onuitgepakte verhuisdozen je zeilschoenen? En het is ook een vreemde terugkeer een week later...

15:48  
Anonymous verhuistips said...

Bij de verhuizing zijn zware spullen zoals een wasmachine echt funest! Ik had daarom maar een verhuisbedrijf ingehuurd want ik kan het echt niet allemaal zelf tillen. Wel goed dat jullie een gratis zelf verhuizing hadden gekregen, dat scheelt een hoop geld!

08:22  

Post a Comment

<< Home