Friday, September 09, 2005

Een kamer!!

Zoals de titel al zegt heb ik een kamer. Giljam en ik hebben gisteravond de hele avond telefoontjes gemaakt naar mensen die een kamer verhuurden. Aan het eind van de avond hadden we 2 opties. Vanmorgen weer verder gezocht en uiteindelijk 4 afspraken gemaakt om te kijken. Waarvan 3 vandaag.

Het eerste huis was op 25 minuten fietsen in het noorden van Glasgow. We kwamen daar en een oude man in een morsig vest deed open. Het huis had 3 kamers. Hij woonde en sliep in een ervan de andere twee waren voor rommel. Een daarvan ging ie uitruimen voor mij. Om naar de keuken te gaan moest je door zijn kamer heen. Daar mocht ik ook met hem tv kijken. Het huis zag er slecht onderhouden en vies uit en het stonk. Er lagen 5 stukken vloerkleed scheef over elkaar en overal ander behang. Was best eng. Dus die werd 't niet.

De volgende kamer was een ruime mooie kamer in een flat met twee jongens op Glasgow street. Die was heel mooi maar helaas bleek dat die alleen voor een jaar werd verhuurd.

Toen bleef voor vandaag nog 1 kamer over: North Woodside Road 270. Zoals je op de foto kan zien zien de huizen er mooi uit. Ik heb een kamer met twee persoons bed. dat neemt een groot deel van de kamer is beslag maar er is nog ruimte voor een tafeltje denk ik. Er is een grote inloop kast waar makkelijk al mijn spullen in passen.
Ik deel de flat met 1 andere huurder een jongen,Cameron, uit Nieuw Zeeland. Ik huur niet van hem maar van een officiële verhuurder. Hij is hier ook voor studie, al 4 jaar en gaat net na mij, in februari terug.

Ik deel een grote woonkamer met tv en twee banken met hem. Verder een ruime keuken en een badkamer (met ligbad) en er is een binnenplaats.
Het huis ziet er mooi nieuw en pas opgeknapt en geverfd uit.

Op de foto zie je een grote toegangsdeur met links daarnaast drie enkele ramen omhoog. De bovenste daarvan is van mijn kamer. De 3 ramen links daarvan zijn van de woonkamer.

Morgen om 11 uur gaan we het contract tekenen. De huur is gemiddeld voor Glasgow maar voor nederlandse begrippen redelijk hoog. 275 pond en ongeveer 10 pond electriciteit. Das ongeveer 430 euro. Best hoog. maar goed, ik heb een kamer.

Hoor net dat er nog 15 pond bij komt voor belasting. Balen maar niets aan te doen. Ben toch heel erg blij met m'n kamer!!!!!!

5 Comments:

Blogger Dirk said...

This comment has been removed by a blog administrator.

23:39  
Blogger Metten said...

Wat goed joh! Tsja... nog altijd goedkoper dan ons stulpje ;)

23:42  
Blogger Dirk said...

Hé dat is heel erg goed nieuws! Dus het doel is bereikt, Giljam kan naar huis. Uhhhh?? Laten we zeggen dat het barrel het tóch niet haalt en hij nog even moet blijven.....
Gefeliciteerd dus met je kamer, dit is prima gelukt!
Ben benieuwd naar het vervolg.

23:43  
Blogger Nelleke said...

Baked Beans.. das ook een van mijn favorieten... tot oktober en tot die tijd spreken we elkaar zo!

18:14  
Blogger Nelleke said...

Giljams boot gaat pas terug op de 21e (geloof ik) dus eerder kan hij niet eens weg, gelukkig maar :)

18:14  

Post a Comment

<< Home