Thursday, September 22, 2005

En toen kwam de dag dat Giljam weg ging


Gisteren is Giljam naar huis gegaan. We hadden besloten dat ik mee zou gaan naar de boot, naar Newcastle, en dan vandaar met de bus terug. Het is leuker rijden met zn tweeën, en dan hadden we nog iets langer samen. Bovendien hoefde ik dan niet de hele dag thuis te zitten en af te wachten wanneer hij op de boot zat enzo.
We hadden de avond tevoren alle spullen vast in de auto geladen, zodat we de volgende ochtend snel weg konden. We stonden om half zeven op en we reden om acht uur weg. We reden alleen de verkeerde kant de snelweg op, richting de kust. Das een kwestie van draaien zal je zeggen, maar de andere kant op stond een giga file. Dus dachten we slim te zijn en binnendoor te gaan. Dat lukte niet echt. We eindigden aan de westkust in Preswick.
Toen we de goede weg weer te pakken hadden (de routeplanner wilde ons over kleine weggetjes sturen en ik wilde over de snelweg, dus hebben we de kaart er weer bij gepakt) zijn we richting Carlisle en vandaar naar Newcastle gereden. Daar kwamen we aan om een uur of 1. Toen moesten we nog het busstation vinden. We wisten wel een straatnaam, maar niet in welke deelgemeente het station was (busstations liggen hier noet bij de treinstations maar los van elkaar) dus de routeplanner kon ons niet helpen en we hadden geen kaart van Newcastle. Na een tijd rondrijden vonden we het dan toch. Daarna moesten we nog de haven vinden, want daar hadden we ook geen straatnaam van, alleen een kade naam. Toen we die gevonden hadden was het bijna half 3, toen zijn we naar het busstation gereden, daar in de buurt hebben we nog iets gegeten en toen zijn we om half 4 naar het busstation gegaan. Daar hebben we afscheid genomen en Giljam is naar de boot gereden.
Ik ben op de bus van 16.05 naar Edinburgh gestapt (16.40 pond) die kwam na een reis door heel mooi Schots landschap om iets voor 7 uur in Edinburgh aan. Vandaar ben ik met de bus van 7 uur naar Glasgow gegaan (4 pond). Ik kwam dus iets over 8 uur op het busstation van Glasgow aan. Toen ben ik via de metro naar huis gegaan. Iets over half 9 was ik thuis. Dat was best een lange reis. Maar een stuk goedkoper dan de trein, dat was namelijk 45 pond geweest.

Giljam's boot kwam de volgende ochtend om half 10 Nederlandse tijd aan in IJmuiden

0 Comments:

Post a Comment

<< Home