Friday, September 16, 2005

Even een Update


De laatste dagen is het heel rustig geweest op mijn blogje. Niet omdat ik jullie vergeten ben maar omdat er gewoon niet zoveel gebeurd is. Daarom komt er nu een korte update:
Deze hele week is introductieweek met sprekers over de universiteit, over Schotland en over Glasgow. Verder veel praatjes van banken van verzekeringen en van travel agencies enzo. Wel interessant om te weten, althans een deel ervan, maar het levert weinig boeiend vertelmateriaal op.
Gisteravond was er een "social event" met een gratis drankje en eten. Er zijn ongereer 350 internationale studenten en de helft daarvan was er gisteravond. Dus het was een volle bak. Er waren echter meer mensen die net zoals ik nog niet echt iemand kenden (veel mensen kenden al mensen via hun thuis universiteit) dus daar raakte ik mee aan de praat. Was best gezellig. Een duits meisje, een franse en twee noorse meisjes. Het was heel gezellig, alleen het eten was wat minder. Mini sandwiches en vegetarische gehaktballetjes en een soort hele kleine saucijsjes en er was te weinig. Maar naast het eten was er ook een Ceilidt (spreek je uit als keelie), een schotse dansavond. We kregen stap voor stap de pasjes uitgelegd en dan deden we een dans. Dat was heel leuk.
Vandaag moet ik me registreren op de universiteit. Het schotse systeem werkt anders dan het onze: je moet je eerst pre-registreren via internet. Dan moet je een afspraak maken met je adviser of studies, die je advies geeft over je vakken en als laatste moet je je registreren. Dan krijg je ook je studentenkaart. Dus vanaf vanmiddag ben ik officiƫl student aan de Glasgow University.
Vanmiddag gaan Giljam en ik de toren van de universiteit beklimmen, dat is gratis maar kan alleen om twee uur op vrijdag. Vanaf boven kan je ver over Glasgow kijken en het schijnt heel mooi te zijn. (update: Het was ook heel mooi, zie foto)
Verder gaan we er een rustige dag van maken. Met mischien een bezoek aan de mega bios hier.
Morgen ga ik op een tour naar Loch Lomond, een meer hier in de buurt wat heel mooi schijnt te zijn, maar daarover vertel ik later meer. Zondag gaan Giljam en ik vermoedelijk naar Edinburgh. Maandag heb ik mn laatste acitviteit in de introductie, een lunch. Daarna gaan Giljam en ik nog een museum met foto's van Glasgow in de jaren 50 bezoeken. Dinsdag gaan we nog naar het science museum, wat heel mooi schijnt te zijn. De volgende dag gaat Giljam weer naar huis :( . Colleges beginnen pas de 27edus de komende week moet ik mezelf vermaken.
Ik ben ook lid geworden van the International Student Society. Zij organiseren borrels en trips voor internationale studenten, dus ik ben benieuwd, lijkt me heel leuk.

bye

3 Comments:

Blogger Dirk said...

This comment has been removed by a blog administrator.

21:55  
Blogger Dirk said...

Dat eten en de verzorging eromheen, dat is zeer herkenbaar als de Engelse keuken. Men schijnt gevoelig te zijn voor kritiek hierop, vooral als die uit Frankrijk komt. Maar dat hoeft voorlopig niet meer.

21:57  
Blogger Nelleke said...

'tuurlijk ga ik mee in oktober, al was 't alleen om jullie te laten zien waar je nessie het beste kan spotten

19:13  

Post a Comment

<< Home