Tuesday, September 13, 2005

De eerste dag

Vandaag om 1400 u begon de eerste introductie dag op de universiteit. We dachten eerst dat het om 1300 u begon maar het was verplaatst naar 1400 u. Even paniek dus (van mijn kant, Giljam blijft dan kalm)

We zaten in een, wat oud aandoende college zaal. Er zouden zo'n 340 exchange studenten komen, waarvan er 4 uit Nederland bleken te zijn. Ik heb heel kort even gepraat met een Groningse studente Engels die hier ook voor een half jaar is.

Ze vertelden niet echt veel nieuws maar het was wel fijn om zeker te weten dat onze informatie klopte, omdat die soms nogal onduidelijk was. Omdat we heel snel weer klaar waren voor vandaag besloten we uit te gaan zoeken hoe het met computer faciliteiten zat hier. De laptop kan ik nog niet gebruiken op het netwerk, daar moet je een formulier voor invullen en toestemming voor hebben, maar goed, het formulier is nu ingevuld.
Verder is alles vrij standaard. Ik kan inloggen, mn mail checken, op internet en ik weet hoe je je print saldo moet ophogen en hoe en waar je kan printen. dus das mooi. Nu maar hopen dat ik snel toestemming krijg om m'n lap top te gebruiken. Het is namelijk enigszins omslachtig om foto's van m'n fototoestel via m'n laptop op m'n usb stick te zetten om ze vervolgens op de vaste computer van de usb stick te halen om ze te kunnen oploaden. Maar goed, zo voor een keer moet dat toch kunnen.

Vanavond gaan we naar de Ikea om een kastje of zoiets te halen voor mn boeken en misschien wat hebbe-dingetjes. In ieder geval plantenpotten en een bureaulamp al moet ik wel uitkijken met geld dus zal niet te veel kopen. Eerst zien wat 't kost. Ik schrijf snel weer als ik weer wat beleef.

1 Comments:

Blogger Dirk said...

Als ik nog even op Nessie terug mag komen: zo'n foto overtuigt natuurlijk meteen, eindelijk is het bewezen! Het zal mij een groot genoegen zijn om deze waarheid over ruim een maand te kunnen verifiëren. Zien is geloven!
Hopelijk heeft deze wereldontdekking inspirerend gewerkt bij het starten van de studie, je was er zelfs te vroeg!

23:03  

Post a Comment

<< Home