Tuesday, March 14, 2006

NS

Een post over de NS, dat kan niet veel goeds zijn.. Nee dat klopt.
Zoals anderen onder jullie wellicht gemerkt zullen hebben was t bij onze nationale spoorwegen vandaag weer goed raak. Een wissel / sein storing rond Rotterdam legde de boel plat en een defecte trein tussen Rotterdam CS en Rotterdam Lombardijen deed ook geen goed.

Maar wat had ik er nu mee te maken?
Nu zoals jullie wellicht gelezen hebben zat ik vandaag op Schiphol voor een kijkje achter de schermen bij de Marechaussee. (die de paspoort controle doet en paspoort v ervalsingen en het uitzetten van ongewenste vreemdelingen) Nu we waren met een gehuurde bus heen gegaan, maar om weer via de universiteit te reizen zou me een half uur extra kosten, dus besloot ik om met de trein te gaan.

Er is namelijk een mooie directe treinverbinding tussen Schiphol en Dordrecht. In een uurtje ben je thuis.

Vandaag niet dus.
Vlak voor station Leiden werd er in mn trein omgeroepen dat de trein niet verder reed dan Den Haag HS, wegens storing bij Rotterdam. Omdat het mij beter leek om op Leiden vast te staan (in ieder geval eten, en Eric om bij te slapen) dan op Hollandspoor ben ik in Leiden uit de trein gestapt.
Vandaar kom ik een trein naar Den Haag CS nemen en na 20 minuten wachten een hele volle hele trage boemel naar Rotterdam Hofplein.
Daar kon ik overstappen op tram 4 naar Rotterdam CS.

Op CS aangekomen bleek het daar een hele grote chaos, met treinen naar Dordt waar maar een paar mensen bij konden omdat ze al prop vol waren en vele, vele wachtenden op het perron.

Ik besloot toen om mijn geluk te gaan proberen bij een andere vorm van openbaar vervoer: de bus.

Ik nam dus de metro naar Zuidplein en ging daar op zoek naar een bus. Helaas bleek de eerstvolgende bus pas na ongeveer een half uur blauwbekken te komen, en was t ook nog een boemel-bus (ik heb de hele binnenlanden rond Dordt gezien vanavond)

Uiteindelijk was ik thuis om kwart over 8, terwijl ik oorspronkelijk de trein van kwart over 4 op schiphol had. Een reistijd van 4 uur dus das 4x zo veel als anders.

Ik voel me wel lichtelijk opgelucht nu ik mn frustraties op jullie heb kunnen botvieren, maar het verhaal over de marechaussee zal tot morgen moeten wachten.

9 Comments:

Blogger Metten said...

Jij gaat rijk worden van je geld-terug-bij-vertraging!!!

10:47  
Anonymous Anonymous said...

o jee de NS, ja die missenw e als kiespijn!

14:07  
Blogger Nelleke said...

nu ja zonder de ns komen we ook nergens, maar toch, die vertragingen zijn vervelend.

en is het niet zo dat je als student met ov maar een vast bedrag vergoed krijgt, omdat je geen kaartjes hebt om aan te tonen hoe lang je vertraging had,

toch ns uitzoeken :)

10:17  
Anonymous Anonymous said...

nee hhoor, bij een half uur krijg je 2 euro nogwat en bij een heel uur iets van bijna 5 euro, bij 4 uur krijg je natuurlijk nog steeds wat je bij 1 uur krijgt.
Tenminste zo was het toen ik voor het laatst zo'n formulier heb ingevuld, dat is inmiddels al weer een tijdje terug.

13:22  
Blogger Dirk said...

Ik durf het bijna niet te zeggen, het kán gevoelig liggen, maar ik doe het tóch: geen beter vervoer dan eigen vervoer. Mits met een bewijs van kunnen rijden.
Ik wil een ritje in een Jeep.

22:10  
Anonymous Anonymous said...

Opzich wel, maar zulk vervoer heeft ook nadelen:
- het kost beduidend meer geld
- het is slechter voor het milieu (ja jaecht waar als is dat voor de meeste mensen niet echt een overweging geloof ik)
- als je bij iemand op bezoek gaat kun je alleen fris drinken (als je tenminste geen ongelukken en hoge boetes wenst)

12:08  
Blogger Dirk said...

Hmm zit iets in maar ik werk en vlieg nooit dus een deel van de milieuverspilling sla ik over, kan ik járen van autorijden. Dat van frisdrank is wel een punt maar slechts in de helft van de gevallen als je met z'n tweeën bent.

22:56  
Blogger Metten said...

Nel: Mau heeft gelijk; je hoeft alleen in te vullen wanneer je in welke trein zat, als je met OV-kaart reist. En een kopietje van je OV bijvoegen. Een formulier kun je bij de servicebalie op het station scoren.
En wanneer komt nou eigenlijk dat verhaal over de marechaussee???

16:53  
Blogger Nelleke said...

@jel & metten : ik zal t verhaal over de marechaussee zeer binnenkort op t blogje zeggen al is t nu ook weer niet zo boeiend

@dirk : ik ben hard bezig met mn rijbewijs, even geduld nog

12:54  

Post a Comment

<< Home