Monday, August 14, 2006

fototoestel

Mijn ouwe trouwe fototoestel heeft helaas Nawaka, met zn zand en zn water niet overleefd. Ik moest dus een nieuwe. Giljam en ik hadden hierover een kleine discusie. Hij wil gewoon een compacte goede degelijke camera (de cannon ixus ofzo). Ik wilde liever een camera met 10 keer optische zoom enzo en veel opties, maar die zijn minder compact.
We hebben een soort compromis bereikt. Giljam krijgt zijn canon, en ik heb mn eigen nieuwe camera gekregen. Een fuji finepix s 5600, 5.1 megapix en 10 keer optische zoom. Je kan alles met de hand instellen bij deze camera maar hij kan ook alles zelf doen.
Ik wil niet zeggen dat dit de beste camera op de markt is, maar in combinatie met de prijs werd het voor ons een goede optie. Media markt, 249,-.
Ik ben er erg blij mee. Nu kan ik mn katjes weer op de foto zetten.
Tof he!

5 Comments:

Blogger Dirk said...

Mooi tele-zoombereik, goed voor de hobby! Hiermee kun je dankzij de forse lens ( = betere kwaliteit) en de mogelijkheden behoorlijk goede foto's maken.
Hij lijkt ergens op. ;-)
De oude camera verdient een goede rustplaats, hij was moe....

11:19  
Blogger Nelleke said...

ja, hij is oud en moe gestreden. Maar ik dank em nog niet af, ik hoop nog dat ie stopt met automatisch (on)scherp stellen en dan kan ie nog als reserve

15:12  
Blogger Dirk said...

This comment has been removed by a blog administrator.

22:42  
Blogger Dirk said...

Aaah je hebt nog veel geduld met 't ouwe beestje. Dus hij doet het nog zij het dat je na indrukken van de knop rustig de tijd hebt om jezelf met Lucky Luke snelheid in het beeldveld te brengen voor een zelfportret?

22:43  
Blogger Nelleke said...

mmm... ja, kijk zoomen gaat nu zo bij mn oude toestel: nelleke kijkt naar schermpje en zoekt beeld op. loopt er naar toe tot het zo groot is als gewenst en drukt dan af, hopend dat de foto scherp is. Niet echt handig meer he?
maar misschienb is t vocht ofzo. dan kan rust em nog goed doen...

08:36  

Post a Comment

<< Home