Monday, January 22, 2007

verbouwingsperikelen

Eerst een korte noot over de storm die afgelopen donderdag ons land teisterde. Ik zou die dag lekker gaan stadten met Jeltje en Marika en eten bij Jeltje, en tegelijk haar nieuwe stulpje bewonderen.

Om half 2 stond ik - naief als ik ben - op het station om de trein te pakken en om twee uur in Den Haag te zijn. Ik had die ochtend al rijles gehad, en kon dus weten dat t nogal waaide, maar ik dacht - vandaar naief - dat dit geen gevolgen zou hebben voor de treinen.

Uiteindelijk was ik via Gouda om 4 uur in Den Haag waar we een zeer late lunch verorberd hebben. Omdat de stoem stteds erger werd hebben we besloten niet verder te stadten maar direct boodschappen te gaan doen en naar huis te gaan. Marika en ik waren nogal melig door de stom. vandaar dat jel het niet makkelijk had met onas in de supermarkt. [quote: 'metten, laat die 5 kinderen maar komen, na deze middag kan ik alles aan.']

Nadat we kapucijnerschotel, wraps, kapucijnerschotel gegeten hebben we lekker spelletjes gespeeld totdat rond half 11 Giljam de storm overwonnen had en voor de deur stond. Waarna wij zonder noemenswaardige files rond half 12 thuis waren.

voor wie wil weten wat een labelo en een beha met de storm van donderdag te maken hebben is de volgende link: http://knuppe.net/2007/01/20/labello-en-storm/

Goed, en nu over de verbouwing. Ik denk dat algemeen bekend is dat wij bezig zijn geweest met verbouwen in ons huis toen we het kochten. Ik denk dat ook algemeen bekend is dat dit nog niet af is. Nu de verbouwing heeft idd een tijd stil gelegen, maar sinds gisteren is er - met dank aan Remco - weer schot in gekomen. Gisteren hebben wij namelijk een nieuwe zoldertrap geplaatst. Nu dit luik geplaatst is kunnen we verder met rachelen, gipsen en verven. Hopelijk is dit dan klaar voordat Giljam en ik onze gezamelijke verjaardagen vieren zodat we jullie allemaal trots het resultaat kunnen laten zien.

maar de eerste stap is gezet.

2 Comments:

Blogger Dirk said...

Dat (die trap en de afwerking) wilk zien. Maar die BH, dat blijft ook na raadplegen van de site van Jeltje en Metten, hoe boeiend het verhaal aldaar ook is, mistig.

21:35  
Blogger Nelleke said...

@ jel: nee, geen tips die voor jullie werken, jullie hebbben een heel hoog luik. Bij ons was alleen te omvang lastig, we hebben dus een bestaand luik gekocht en het aangepast. (dat was niet zo simpel bleek, maar gelukkig kan mijn zwager erg goed klussen)

@ Dirk: jel heeft gelijk, laat t maar mistig blijven

14:13  

Post a Comment

<< Home