Monday, November 13, 2006

wijnproeven

Afgelopen zaterdag vond een memorabele wijproeverij plaats. Mijn ouders en de buren - Hans en Ada - hadden voor select gezelschap een wijnproeverij georganiseerd. Natuurlijk kon ook lekker eten niet ontbreken. De ingrediƫnten voor een succesvol feestje waren dus aanwezig.

Het was een geslaagde avond. Eerst werden acht witte wijnen blind naast elkaar geproefd en daarna zes rode. Mijn persoonlijke favoriet was de 4e rode wijn (welke was dat ook al weer).

Na de proeverij kwam er nog een likeur-wijn uit 1978 op tafel die erg goed smaakte bij mijn aardbeien triffle.

Het was aardig laat toen wij huiswaards keerden. De volgende morgen waren we echter weer redelijk vroeg op. We gingen met mn ouders en Dirk en Herma - die mn ouders' nieuwe slaapbankje haden getest - lekker uitgebreid ontbijten.


De rest van de zondag hadden Giljam en ik vrij. Ik weet dat ik gezegd had dat we gingen klussen aan de hal boven. Helaas is dit niet gelukt. In plaats daarvan hebben we een aantal kleine klusje en achterstallig opruim- en schoonmaak werk gedaan. De woonkamer is nu helemaal opgeruimd en de vakjeskast ziet er heel mooi uit. Er hangt een spiegel op de schoorsteenmantel en er hangt een klok. Op de WC hangt het kasje en de slaapkamer is opgeruimd.
Helaas dus nog niet toegekomen aan de hal, maar we zijn ook niet lui geweest gisteren.

2 Comments:

Blogger Nelleke said...

ik ook!!!!!
ben je nu minder verkouden????

11:51  
Blogger Dirk said...

Mijn lichte hoofdpijn, zondag, was zeker niet veroorzaakt door het slaapbankje. Ja het Bourgondische leven vraagt wel eens om een offer!

22:56  

Post a Comment

<< Home