Monday, September 10, 2007

relaxen en scuba diving

Zo al weer veel te lang geleden dat er enige activiteit te bespeuren was op dit weblog. Veel te druk gehad met gewone, niet blogwaardige, dingen.
Ondanks dat heb ik het toch druk gehad.
Afgelopen weekend was daarom een zeer welkome pauze. We zijn met Giljam’s familie naar een huisje in centerparcs geweest. Een van de parken in België, de vossenmeren. Een heel mooi groot park, met heel veel bos, waar je heel veel kunt doen.
Vrijdag avond kwamen we net voor het eten aan, lekker gegeten en daarna rustig gelezen en Wii gespeeld.
Op zaterdag hebben we lekker rustig aan gedaan, lekker ontbeten, veel lezen en zwemmen in het tropische zwembad op het park.
De volgende ochtend zijn we wel vroeg opgestaan. We hadden namelijk een beginnersles duiken geboekt. We werden om 9 uur in het zwembad verwacht, waar we een instructie kregen over hoe de verschillende onderdelen van je duikuitrusting werken. Daarna konden we het water in. Eerst leren hoe je moet bewegen en ademen onder water. En oefeningen gedaan om vertrouwd te raken met het pak. We hebben met een frisbee gegooid onder water en met een ‘onderwaterscooter’ gespeeld. Als laatste mochten we het Koraalbad in. Dit is een buitenbad waar langs de wanden, achter glas, allemaal tropische vissen in een koraalrif zwemmen.
In het koraalbad hadden we de dag ervoor ook al met snorkel gezwommen, maar toen hadden we niet zoveel gezien. Met luchtflessen konden we zo lang als we wilden onder water blijven en zagen we veel meer.
Ik vond het duiken erg leuk om te doen. Was heel bijzonder om zo onder water te kunnen ademen en bijna gewichtsloos te zijn. We hebben een certificaat gekregen dat we vanaf nu een jaar lang onder begeleiding van een instructeur een duik mogen maken, tot 12 meter. Dat lijkt me heel leuk, maar omdat het zwembad maar 1.70 was denk ik dat ik toch eerst nog een les zou willen volgen. Dat ga ik dan zeker in de toekomst nog een keer doen.
Zondag hebben we verder heel rustig gehouden, lekker gelezen, en geslapen en ’s avonds na het eten weer naar huis.
Heerlijk rustig weekend!!! Ben weer opgeladen, kan er weer even tegen. En binnenkort gaan we nog een halve week weg op vakantie ook J

5 Comments:

Blogger Dirk said...

In NL is o.a. de Grevelingen een populair duikgebied, wegens het heldere water. Even de zomer afwachten maar? Of Curaçao, is ook zeer gewild.
Het schijnt dat je voor duiken zelfbeheersing nodig hebt, immers je bent overgeleverd aan apparatuur en daar moet je wél tegen kunnen.
Kennelijk kun je er tegen!

22:25  
Blogger Nelleke said...

@ dirk: het is vooral een kwestie van rustig bewegen anders ga je alle kanten op, dat was nog wel lastig voor me in het begin. Maar is ook wel rustgevend en ontspannend, nee ik vond het heel leuk.
Er zit in dordt ook een duikvereniging die cursussen doet, maar zo'n cursus is duur, dus das nog iets voor de toekomst... als ik geld heb wil ik zeker een keer een cursus gaan doen.

14:09  
Blogger Jeltje said...

Jaaaa, weer een berichtje van Nelleke! Heb ik net je site verwijderd als 'slapende site', gooi je er weer een berichtje op. Toevoegen dan maar weer aan de site!!!
Gegroet, uw cocktaildrinkvriendin.

18:46  
Anonymous Anonymous said...

Pas maar op, duiken is heel erg verslavend. Ik vind niets mooier dan lekker te 'zweven' en te luisteren hoe de vissen bijv. aan het koraal knagen...Ik heb een maand geleden nog met zeehonden gedoken.
Als je het echt heel leuk vind kan je overwegen om bijv.je PADI open water te gaan halen in Egypte. Goedkoop, lekker warm en een hele mooie duikplaats.
Groetjes Christel

09:50  
Blogger Nelleke said...

@ christel: heb wel al info ingewonnen over PADI in dordt. Maar is me nog iets te duur. Als ik over een tijdje wat meer te besteden heb wil ik zeker een cursus doen (of dat in egypte zal zijn, weet ik niet :) )

@ jel: tja, ben wat onregelmatig, maar wil wel blijven posten hor

21:27  

Post a Comment

<< Home