Monday, April 02, 2007

Naar Zweden

Zo het is weer een tijdje stil geweest op m’n blog, niet omdat er niets is gebeurd maar meer omdat het thuis nog steeds vrij onhandig is om achter de computer te zitten.

Maar goed, een kleine update van de afgelopen en komende gebeurtenissen, vanaf mijn werk.
Onlangs hebben we toch nog maar eens de loodgieter laten komen voor die stank die we soms hadden in de hal beneden. Net zoals de vorige keer rook de loodgieter niets. Maar dit keer suggereerde ik dat het meestal ging stinken als de kraan een tijdje open had gestaan. En toen rook ook de loodgieter wat.
Het bleek de rioolpijp te zijn die net buiten ons Huis, maar wel in de tuin, verzakt was. Dus er zat maar een ding op, de halve tuin open graven en de buis vervangen. Giljam is twee avonden aan het graven geweest en de loodgieters hebben een ochtend gewerkt en nu doet ie t weer. Gelukkig maar.

Alleen hadden we geen tijd om de voortuin in orde te maken, dus daar heeft ruim een week een hoop zand op een plastic zeil en een gat in gezeten, tot ik op een middag er genoeg van had en de boel maar provisorisch dicht heb gegooid.
Is wel een dure grap overigens zo’n verzakte pijp.

Verder Ben ik met de meiden (Jeltje en Marika) op meidenweekend geweest. In een Duingalow. Ik mocht voor het eerst de auto meenemen, wat meteen wat probleempjes opleverde met uitparkeren en een heg die in de weg stond. Gelukkig werd dit probleem door Jel heel creatief opgelost.
Ingrediënten van een geslaagd wekend waren, strand, spelletjes, eten, poker, lachten, CPC loop, eten en nog veel meer

Nu het gewone leven weer bezig is en de eerste lente dagen zich aankondigen was het verder tijd om een kattenluik te gaan instaleren in de achterdeur. Ik vind dat best eng. Ik vindt t eigenlijk veel te eng om mijn katten vrij rond te laten lopen. Bang dat ze niet meer terug komen, dat ze overreden worden etc…
Maar toch als ik van mn achtertuin wil genieten van de zomer zal ik er aan moeten geloven, want elke keer als ik probeer de achterdeur te openen zitten ze er meteen bovenop.
Dus Giljam is afgelopen zondag aan de slag gegaan met het instaleren van het kattenluik. Wat nog lastiger was dan het leek. Het was dus al avond toen het er eindelijk in zat, maar ja we wilden de katten toch wel even naar buiten laten nog. Spotje had eerst niet door dat ze naar buiten kon, en heeft geloof ik nog steeds niet door hoe ze weer naar binnen kan. En ze bleef ook voorzichtig wat in de tuin snuffelen. Humpie daarentegen schoot bijna direct het schuurdak op en ik zag hem in de verte verdwijnen. Daar was ik dus niet blij mee, maar ja het was te verwachten.
Gelukkig was het laat en had hij honger dus rammelen met eten hielp. Toen kwam hij terug.
Nadat ze weer binnen waren hebben we het luikje op slot gedaan. Toen ie er weer uit wilde en niet kon ging ie me toch staan mauwen.

Humpie eet de laatste tijd niet zo goed meer, zn lekkere wiskas vlees en vis ’s avonds eet ie wel, maar zn brokjes niet. Hij geeft aan dat ie ze vies vindt en hoewel hij honger heeft ’s ochtends wil hij toch niet eten. In de loop van de dag eet hij dan toch wel wat, maar hij geeft dan bijna altijd later weer over. Ik ga vanavond met hem naar de dierenarts, hopen dat het niets ernstigs is.

Als laatste nog dat Giljam en ik bij Eric op bezoek gaan. We vertrekken donderdag avond en zijn donderdag de 12e weer terug. Ik heb er heel veel zin in .

3 Comments:

Blogger Christel said...

Nel, zijn jullie de enige die gebruik maken van de rioolpijp of ook bijv boevnburen? Anders zijn die kosten te verdelen he?
Groetjes Chris

19:19  
Blogger Nelleke said...

chris,

dan je voor je berichtje maae nee, we hebben een rijtjes huis dus alleen wij maken gebruik van dit riool, dus helaas, alle kosten zijn voor ons

11:50  
Blogger Jeltje said...

En nu je avonturen in Zweden???

12:09  

Post a Comment

<< Home