Tuesday, January 08, 2008

Oef, lang, lang geleden...

Tja wat is er allemaal gebeurd in de afgelopen maanden. Ze zijn zo snel gegaan, het is al weer de tweede week van januari en ik ben kerst nog aan het verwerken.

Allereerst zijn we eind november met Giljam's werk een dag / weekend naar Praag geweest. Dat was een hele bizarre ervaring. In twee dagen tijd heeft Sogeti 4000 man overgevlogen naar Praag om iets te vieren (weet niet precies meer wat) We vlogen heen op vrijdag om 13:00 en kwamen in het hotel aan rond 16:00. Om 18:00 moesten we al verkleed en wel klaar staan voor het grote diner en feest. We hadden dus een uurtje in Praag. Dit uurtje hebben wij grotendeels doorgebracht zoeken naar een reisverloopstekker voor ons strijkijzer (zucht). Na het lekkere eten was er een feest met top-acts. Zo was er een André Hazes imitator (dacht ik eindelijk van die man of te zijn), Jamai, Sister Sledge (de originele, inmiddels 60 en nog in minirok) en als hoogtepunt van de avond René Froger (aahhrrgg…).
De volgende dag zijn we vroeg-ig opgestaan om nog iets van Praag te kunnen zien voor we om 13:00 de bus weer moesten hebben naar het vliegveld. We hebben een heuse Black light show gezien (klink beter dan het was) en we zijn op en neer naar de burcht gerend. En toen waren we weer thuis.
Ik geloof dat ik nog een keer terug moet om echt te kunnen zeggen dat ik Praag gezien heb.

We landden rond 4 uur ’s middags en rond een uur of 6 waren we weer thuis, waarna we na een vlugge pizza doorkonden naar het grote Sinterklaas Dobbelspel gespeeld met scouting. Erg gaaf spel is dit. Zoals altijd spitste de strijd zich al snel toe tot enkele zeer begerenswaardige items. (Een brocante potpourri bakje, een asbak in vorm van een vis en niet te vergeten, de roze Boeddha!)
Gaaf hè Remco, die roze Boeddha?

De volgende noemenswaardige gebeurtenis was 5 december, sinterklaas met mijn schoonfamilie, Erg gezellig, lekker eten en grappige surprises en leuke cadeaus. Tot grote schrik van mijn schoonzus maakte de roze Boeddha van Remco hier zijn tweede optreden. J

2 Comments:

Blogger Dirk said...

Volgens mij streden Praag en Scouting met elkaar :-) Ik vind Praag een mooie stad, die wel iets meer verdient dan een bezoek van een paar uur. Strijkijzer meteen meenemen zou wel helpen natuurlijk (moet ik zo'n ding nu op mijn paklijst gaan zetten?).

21:08  
Blogger Nelleke said...

eeuuhh.. we hadden wel een strijkijzer mee (staat overigens niet op onze normale paklijst, maar als je een overhemd moet meenemen in je handbagage en er dan nor representabel wilt uitzien tijdens een diner dan is het aan te bevelen)wel een strijkijzer dus, maar helaas paste de stekker niet, dus moest er een verloopstekker gekocht worden (dat vond Giljam dan ten minste)

13:43  

Post a Comment

<< Home