Thursday, August 31, 2006

we hebben een beller!!!

Je hebt van die dagen waarop alles mis lijkt te gaan. Gisteravond zouden Giljam en ik voor het eerst sinds tijden weer naar badminton gaan. Ik had lekker eten in huis gehaald, maar toen giljam pas om kwart over 7 thuis bleek te kunnen zijn had ik snel wat patat etc in de frituur gegooid. Helaas ondanks dit lukte het niet om voor kwart voor weg te gaan van huis, en om kwart voor begon de les. Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik niet te laat durf te komen op les, zeker niet als ik een half jaar niet geweest ben. En ik schaam me er toch al zo voor.

We zijn dus thuisgebleven, maar volgende week gaan we zeker wel!!!

Toen we net weer rustig zaten en van onze gezamelijke vrije avond wilden genieten - en die zijn schaars!! - ging de telefoon: Onze tenten lagen al sinds bij een vriend, waar ze te drogen gehangen hadden. Maar hgij moest ze nu kwijt.. Dus wij weer de auto in en tenten opvouwen en rondbrengen, naar giljam's ouders en naar de mijne.

De rest van de avond is Giljam druk bezig geweest met het invullen van de belastingaangifte.

Dus daar ging onze vrije avond... Gelukkig vanavond een nieuwe poging.

Maar eerst vandaag nog doorkomen. Ik zit op mn werk nu en het is de hele dag al heel druk. De telefoon staat roodgloeiend. Mijn collega en ik werden steeds meliger en hadden soms echt moeite om serieus de telefoon op te nemen. "we hebben een beller". En het ergste is nog dat we steeds nee moeten verkopen aan afdelingen, omdat we simpel weg geen verplegend personeel meer hebben voor de komende dagen. En dan duurt een dag lang, heel lang. Gelukkig is het nu half 5, dus het zit er bijna op.
Ik heb nooit geweten - voor dit baantje dan - dat een drukke productieve dag op je werk veel minder vermoeiend is dan zo'n dag als vandaag.

Om dit treur verhaal op een positieve noot te beeindigen, want zo'n mopperkont ben ik nu ook weer niet: we gaan vanavond (hopelijk) heel lekker eten en misschien nog even langs de IKEA voor nachtkastjes. En dan is mn dag toch weer goed!!!!

En we kijken een lekker rustig weekend tegemoed. Maar eerst een avond lekker uit mn bol gaan met Eef en de rest van de JKB'ers in Rotterdam.

1 Comments:

Blogger Dirk said...

Tenten? Ik ken er maar één met een antiek karakter. Interesting dus.
Opslaan bij de wederzijdse ouders?
Huhh? Heb je nu al je huis verkocht? Nee toch we hebben het nét opgewarmd! Ruimtegebrek, tja zou kunnen......
Werk? Mee eens, hoe drukker, des te meer energie geeft het.

21:24  

Post a Comment

<< Home