Sunday, January 08, 2006

Terug in Glasgow: De laatste loodjes

Zo weer een post van mij. Het is een tijdje stil geweest op mijn blog. Maar nu ben ik weer terug in Glasgow en ga ik jullie weer op de hoogte houden. Althans voor de komende 3 weken dan nog want einde van deze maand ga ik weer naar huis.

De 13 januari heb ik nog een tentamen. De 20e moeten er twee opstellen af zijn en dan ben ik klaar hier. Nog eventueel onderzoek voor m’n scriptie, maar de dingen lopen dan toch wel op hun einde.

De 22 komt mijn moeder voor een paar dagen over. Zij gaat de 26e weer naar huis en die zelfde dag komt Giljam met de auto. Dan zijn we samen nog twee dagen hier. Afscheid nemen van m’n vrienden m’n kamer en de stad en gewoon genieten van twee dagen hier met Giljam. En dan, op de 29e vertrekt de boot vanuit Hull richting Rotterdam. Daar komen we dan aan op de 30e ’s morgens. En dan ben ik dus weer thuis.

Maar eerst nog die tentamens en opstellen dus. Ik ga het best druk hebben de komende weken dus, ik zal ook niet heel veel meemaken om over te vertellen. Maar vanaf de 22 dan wordt t weer leuk en dan houd ik jullie daarvan weer op de hoogte.

De reden dat het zo stil was op m’n blog de afgelopen weken was natuurlijk omdat ik thuis was. Er was zoveel te doen.

De eerste week stond natuurlijk in het teken van Kerst en de voorbereidingen daarvoor. Op eerste kerstdag waren Giljam en ik lekker thuis voor een heerlijk kerst eten, met als schots accentje whisky na.

Tweede kerstdag hebben we gevierd bij Giljam’s ouders. Dit was ook een hele gezellige avond. Mede daardoor was het de volgende ochtend moeilijk om zo vroeg op te staan als we wilden.

We moesten vroeg opstaan vanwege Giljam’s kerstcadeau aan mij: 3 DAGEN PARIJS!!!!! [daarover straks meer].

Na parijs kwam oud en nieuw al weer in zicht. Dit hebben Giljam en ik in lang en pak op scouting gevierd met vieze oliebollen, veel lekker eten Youp van ’t Hek, bubbel drank en vuurwerk.
En de volgende dag nieuwjaars bezoeken.

Toen was er nog een week over waarin in heb getracht alvast wat te leren, maar dat ging door alle leuke afleiding niet erg best. Zo ben ik donderdag naar Rotterdam geweest met Marika, Jel en Metten. Wat heel er gezellig was!

Giljam heeft in zijn kerstpakket een popcorn machine gehad en een spel en nacho chips met dipsaus. De chips met dip hebben we in parijs op de hotelkamer op. Het spel hebben we van de week gespeeld (het heet de ontembare stad en is een kruising tussen kolonisten van Catan en Machiavelli en het is een leuk spel!)
De popcorn machine heeft zijn diensten in de laatste week bewezen, in amper 5 minuten heb je een volle bak popcorn, gepopt door hete lucht, dus geen olie. De machine is zo klaargezet en afwassen hoeft ook niet. Ideaal!!

Op vrijdag avond hebben we nog lekker uitgebreid gekookt en gegeten en toen was het zaterdag en moest ik weer weg. Nu zit ik op m’n kamer in Glasgow. Ik heb besloten dat ik morgen ga leren (en chocolademelk drinken met Ilona) en vanavond nog even rustig ga wennen aan weer terug zijn.

Metten en Jeltje. Nog bedankt voor de koekjes, ook namens Cameron, ze zijn erg lekker.

3 Comments:

Blogger Metten said...

Ben blij dat je ze lekker vond... ze lagen al zeker anderhalve week in de aanbiedingenbak van de Plus :)

13:10  
Anonymous Anonymous said...

He Nel :)) Veel succes met deze laatste loodjes in Glascow....en nog gefeliciteerd met je nieuwe jas! ;) Je boft echt wel met zo'n lieve vriend!
Wat die acute voedselvergiftiging betreft, wees maar niet ongerust: als ie pas na de opmerkingen van Mttn&Jltj is ontstaan, is ie vast slechts psychosomatisch ;) Nu, dat klinkt toch een stuk gezonder, vind je niet???

10:51  
Blogger Nelleke said...

veel gezonder, inderdaad maar ik heb gewoon nergens last van en de koekjes waren gewoon echt heel lekker

14:51  

Post a Comment

<< Home