Tuesday, December 06, 2005

5 december: Sinterklaas avond in Glasgow

♪ Hoort wie klopt daar kinderen, hoort wie klopt daar kinderen, hoort wie tikt daar zachtjes tegen 't raam.
't is een vreemdling zeker, die verdwaald is zeker, 'k zal hem gauw eens vragen naar zijn naam,

Sint Nikolaas, Sint Nikolaas, breng ons vanavond een bezoek en strooit dan wat lekkers in een of andere hoek.♪


Gisteren was bij jullie de goede Sint in 't land. Maar voor ons Nederlanders in den vreemde deed hij toch ook iets. Ik had namelijk van verscheidene kanten snoepgoed gehad en ook Ilona had een aantal pakketjes gehad.

We moesten toch iets doen met al dit lekkers van de goede Sint en dus hebben we besloten om hier ook een Sinterklaas avondje te houden. Bij mij thuis hebben we warme chocolademelk met veel slagroom gemaakt en alle snoep uitgestald in schalen op de grond. Mijn huisgenoot uit Nieuw-Zeeland die ook thuis was hebben we eerst even uitgelegd wat sinterklaas inhield en daarna zijn we met zn drieën gaan snoepen tot we misselijk waren.

'T was een heerlijk avondje!







Sinterklaas die goede man
kwam ook hier in dit verre lan
en maakte ons zo heel erg blij
met chocomel en snoep erbij
en dus zeggen wij nu in koor
Sinterklaas bedankt hiervoor!

Zo erger cliché kan niet hè?

Ik wil ook nog even de hulpsinterklazen bedanken die er zo mooi voor hebben gezorgd dat ook Giljam door de goede Sint niet werd vergeten dit jaar.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Wat fijn dat Sinterklaas ook nog kwam bij jou! Je hebt wel meer aan Sinterklaas gedaan dan ik: ik heb alleen maar lopen uithyperen van mijn eerste dag co-schap...;)

Kus, Jeltje

15:02  
Blogger Dirk said...

Mijn Sinterklaas bestond (zonder spijt overigens) uit gedichten omdat in het weekeinde 2 ICT-projecten met succes werden ingevoerd, die zelfs op 5 december nog goed bleken te werken, wat opnieuw de dichters aan het werk zette. Daarnaast kreeg ik eindelijk budget toegewezen voor wat ICT-klusjes, en zodoende kon ik aanvullend nog wat dichtkunsten tonen.
Het bijbehorende snoep werd ook al door de werkgever geleverd, zowel bij Herma's als bij mij.
En last but not least was er maandag bij het beeldhouwen speculaas en chocola.
Dus het kon niet op, dit jaar.

22:02  
Blogger Nelleke said...

en ik blijf ze maar weg halen :)

14:27  
Blogger Metten said...

Ik ben blij dat je geen "koekkoek" achter je Sinterklaasliedje had geplakt... daar was Sinterklaas vast héél ongelukkig mee geweest! *schuin oog naar Jeltje*

08:05  

Post a Comment

<< Home