Thursday, November 17, 2005

3 december: SUSCDF

Zoals jullie vermoedelijk allemaal al weten ben ik zo'n anderhalve maand geleden lid geworden van een schotse Ceilidh/countrydance groep. De GUSCDC (Glasgow University Scottisch Country Dance Club) (moet de afkorting nog even nakijken)
Ik ben begonnen in de beginners groep. Dat was heel leuk om te doen, maar de groep is heel groot en er zijn veel mensen bij die niet veel van dansen af weten en die de dansen niet snel oppikken. Het gevolg is dat de groep op het zelfde niveau blijft steken.
Een paar weken geleden werd er rondgevraagd wie er mee wilde doen met een demonstratie dans op het bal dat op 3 december wordt georganiseerd door alle schotse universiteiten. Ik ben gaan kijken bij een van de oefensessies en ze hadden nog iemand nodig dus nu doe ik mee in de demonstratie dans. Samen met Ilona, een meisje uit Nederland met wie ik veel optrek de laatste tijd.
Het bal heet Scottish Universities Scottish Country Dance Festival, oftewel SUSCDF, vandaar de titel van deze post.
Het is een formeel bal, dus ik moet een baljurk kopen. En verder nog kleding voor de demonstratiedans zelf. Maar het lijkt me heel leuk. De dans wordt erg mooi.
Het enige nadeel van dit alles is dat het veel tijd kost. Tijd waar ik niet zo veel van heb. Maar je, je moet het toch ook leuk hebben als je in het buitenland zit, niet alleen studeren?

hier is een link naar hun site:

www suscdf org uk

je moet wel even de spaties vervangen door punten.

Zo nu ga ik weer snel verder met de studie. Ik had me vanmorgen verslapen en werd wakker toen ik eigenlijk de deur uit moest. Ik heb me nog nooit zo snle aangekleed etc. en ik was nog op tijd. Maar in de haast heb ik de verkeerde teksten voor vanmiddag meegenomen. dus nu moet ik langs huis om ze te halen. dat kost me dus 40 minuten. Bah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home