Monday, November 28, 2005

Zondag Edinburgh

Op zondag zijn Jel en ik naar Edinburgh geweest. We hadden de bus van 8.55 en waren om 10.30 op het station in Edinburgh.

Toen Giljam en ik de vorige keer ik Edinburgh waren had ik een hele lieve Eeyore knuffel gezien bij de Disney winkel, ik had 'em toen niet gekocht en toen we op de terugweg weer langs de winkel kwamen was die al dicht. Deze keer heb ik 'em wel gekocht. Wegens het kerst seizoen heeft hij nu een kerstmanteltje aan, maar dat kan uit in de zomer.

Na de Disney winkel wilde Jel graag naar het whisky herritage centre, waar Giljam en ik vorige keer ook geweest waren. Jel wist namelijk nog ziet zo veel van whisky en dat kan natuurlijk niet als je in Schotland geweest bent.

Maar whisky op een lege maag kon natuurlijk niet dus zijn we eerst naar de subway geweest voor een broodje. Jammie!!

Het blijft een leuk museum, ik ben nog wat nieuwe foto's gemaakt. Ook heb ik een glaasje Glenmorangie 15 years old gedronken - de enige wisky distileerdery die me nu iets meer zegt, sinds ik er geweest ben - . Jel heeft dit keer de tour and tasting genomen, zodat ze alle 4 de soorten whisky kon proeven.

Daarna heb ik in een heel touristisch en duur, winkeltje een schots geruit hoedje gekocht. Zo'n hoedje zocht ik al sinds ik hier ben als souvenir, maar ik kon steed de goede kleur niet vinden. Maar deze was heel leuk. (Ik heb em op op een van de foto's dus zoek en gij zult vinden)

In Schotland zijn Duitse kerstmarkten heel populair, in Glasgow is er een en hier dus ook. Compleet met houten frutsels, bratwursten en sauerkraut. Daar zijn we even kort over heen gelopen. Bij een kerstmarkt hoort hier ook een kermis, met draaimolen en reuzenrad en een ijsbaan. Het geeft wel een mooie kerstsfeer, zeker als het donker wordt met de versierde bomen en kerstliederen.

Daarna zijn we DE winkelstraat van Edinburgh, Princess Street, afgelopen, op zoek naar parfum voor Jel's moeder en verder gewoon om de leuke gezellige winkeltjes.

Het wordt hier nu al best vroeg donker, om een uur of 4 al. En koud ook. Gelukkig kwamen we een karretje tegen waar ze warme kastanjes verkochten. Heel lekker.

Maar niet lang daarna zijn we toch maar een restaurantje binnen gegaan. Ik heb een typisch Schotse maaltijd gegeten van roast pork, gravy, Yorkshire pudding en raost potato's. Dat was best heel lekker, en bovendien moest ik dat gewoon een keer gegeten hebben.

Na een heel lekker toetje van blueberry and cookiedough cheesecake zijn we weer naar het station gelopen. We hadden de trein van 7 uur. dan waren we om 8 uur in Glasgow , een beetje op tijd omdat we LOTR nog verder wilden kijken.

Maar toen we aankwamen op George Square bleek dat de ijsbaan open was, dat konden we niet laten gaan, dus hebben we eerts nog even een uurtje lekker geschaatst.

Daarna zijn we echt naar huis gegaan en hebben we deel 1 van LOTR afgekeken.

Het was echt een heel gezellig volle, goedbestede dag.

sorry als dit stukje een beetje kortaf aandoet. Ik had een heel leuk (?) en lang stuk geschreven en net toek ik klaar was drukte ik op een verkeerde knop en was alles weg, toen kon ik weer opnieuw beginnen. Maar de tweede keer is dan altijd minder dan de eerste.

1 Comments:

Blogger Dirk said...

Het hoedje is wel te vinden maar is helaas uitsluitend zichtbaar vanaf de voorzijde dus nauwelijks. Een life-demo wordt afgewacht....

21:44  

Post a Comment

<< Home