Tuesday, January 24, 2006

Dinsdag. museumdag.

Vanmorgen zijn we naar de Burrel collectie geweest. dit is een collectie waar ik al eerder uitgebreid over heb verteld (zie mijn post van maandag 3 october 2005). Het was weer zeer indrukwekkend en ik heb een hoop nieuwe dingen gezien die ik de vorige keer niet had ontdekt, en ik ben er van overtuigd dat dit bij toekomstige bezoeken hetzelfde zal zijn. (wat wil je met rond de 8000 opjecten- hoewel ze niet allemaal tegelijk op display zijn)
We zijn begonnen met een kopje koffie waarna we een half uur zelf door het museum gedwaald hebben daarna zijn we meegelopen met een guided tour van een uur. De toer was heel leuk, en heel leerzaam. Je krijgt toch een ander beeld van objecten dan als je er alleen door loopt. De toer was heel leuk en de gids heel enthousiast, aan dat enthousiasme was echter wel een nadeel verbonden: de toer liep meer dan een uur uit. Daarom konden we na een snelle lunch niet meer langs Pollock house (een autentiek ingericht huis dat in hetzelfde park ligt als de Burrel collectie) Wel hebben we nog even een rondje gemaakt door het park en langs de Highland Cows die daar staan. Je kan ook niet anders als het eens niet regent hier, en waarempel de zon schijnt.

Hierna was het snel met de trein terug naar Glasgow centrum en door naar het Huntarian Museum en Mackintosh house. Dit huis is een replika van enige kamers in Mackintosh's eigen huis, ingericht met eigen werk. Heel mooi!!!
ook de rest van het museum was wel aardig. Een paar mooie schilderijen.
Wat verder wel leuk was was een moderne foto collage gemaakt door een Glasgowse fotograaf in het Haarlemmer Hout in Nederland.

Ik was nog nooit in dit museum geweest, hoewel het naast de universiteitsbibiliotheek ligt. Het was toch jammer geweest als ik het had gemist.

Na het museum zijn we even de bieb in geweest, zodat ik mam het uitzicht kon laten zien, en zij haar e-mail kon checken. Ik ben ondertussen aan het schrijven op mn blog. Ze in nu klaar en wacht op me dus ik ga stoppen.

Vanavond mn laatste dansles. Mama gaat mee en morgen Edinburgh. Donderdag gaat mama al weer naar huis. Gaat best snel zo. Maar gelukkig komt Giljam dan, daar kijk ik ook best naar uit :)

2 Comments:

Blogger Dirk said...

Je site zit de laatste 3 dagen vol nieuwtjes, zo o.a. dat moeders een e-mailadres heeft. Nooit geweten maar wordt gewaardeerd! Of betreft het hier werk? (ik vrees van wél)

22:43  
Blogger Nelleke said...

je vrees is waarheid geworden, het is een werk e-mail adres, verdef gaat alles via mn ouders' gezamelijke e-mail

sorry

16:44  

Post a Comment

<< Home